nem szeretem mellébeszélést

Címkék: autó citroen

2014.05.20. 06:30

mellebesz1.jpg

 

mellebesz2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leírás

Az autóban van egy 5kW-os Webasto vizes állófűtés. Az ára állófűtés nélkül 249ezer, az állófűtéssel 349ezer. Üzembentartóival elvihető! Cserélhető papír nélküli dízel Land Rover Discoveryre. Eladó szeretett, de megunt XM-em. Kívül kopottas, belül szép, és van rajta javítanivaló dögivel. Viszont full extrás. Na lássuk részletesen, nem szeretem a mellébeszélést. 93-as 2.1td, full bőr, digitklíma (tölteni kell, de biztos van baja valahol tömítésnek is, mert egy év alatt elment belőle a gáz, úgyhogy kell vele foglalkozni, de amúgy amikor megtöltöttem, akkor hűtött bivalyul), minden ablak villanyos, a hátsó ülések fűtöttek, és fűtenek is. Az első ülések motorosak mindenfelé, fűtöttek, de azok nem fűtenek, nyilván el van szakadva az ülésekben a cucc. Körben fóliás, osztrák műbizonylat is akad hozzá valahol, a csomagtérajtón viszont már felbuborékosodott a fólia, valamint van benne plusz csomagtérüveg/klímaüveg. Az első futóművet két éve újítottam fel, új szilentek, új támasztógömbfej, új axiálcsuklók, a hátsót pedig most félig. Bontott, de jó hátsó tengelyt tettem alá a régi helyett, a régi tengelyét kivettem alóla, mert annyira megszorult benne a lengőkar-csapágy, hogy megállt a lengőkar, és eltörte a bal hátsó munkahengert. Az új hídon a munkahengerek rendben vannak, a bal hátsó lengőkar csapágyait ki is cseréltem, már csak a jobb hátsót kell. Ott egy sasszeget ki kell műteni a lengőkarból, hogy le lehessen venni, nekem nem sikerült. Az új hídon kell cserélni egy fékcsövet, mert az elrohadt, de levehető az eredeti hídjáról, amit természetesen adok vele. Át kell rakni a régi hídról a baloldali munkahenger betáp-csövét is, mivel a cserélt hídnál ezen a csövön kisebb a betápcsatlakozó, a régi hídjáról kell áttenni a csövet, úgy beköthető. Hidraktív II-es, két éve kapott egy bontott első hidraktív szelepet, mert folyt belőle az olaj, azóta ez rendben van. Csapágykészlet megvan a hátsó tengelyhez. Küszöbök eleje el van rohadva, ott feladvány emelni, egy lakatolás ráférne, máshol nem rohadt. Tavalyelőtt elszállt az ékszíjtárcsa gumibetétje, és átugrott a vezérlés egyet-kettőt, eltörte a kipuffogó szelepek himbáit. Kapott egy bontott motorból himbákat, meg egy garnitura új hidrotőkét, más baj nem volt szerencsére a motorral, más nem sérült benne. Azóta szépen rendben van, szépen indul, szépen jár, megy mint a barom, ha kell. Egy bontott motor is van hozzá tartalékba, van rajta turbó, és egy egykörös hidraulika-szivattyú is, ami nem árt, mert a híresztelések ellenére NEM felújítható a szivattyú. Van egy szép váltó is hozzá tartalékba, új szimeringekkel, jó csapágyakkal, én magam szedtem szét, pucoltam el és raktam össze. Van egy plusz kormánymű is, önindító, meg ilyesmik, mivel az idők során elbontottam egy másik ilyen XM-et. ABS hibás, van pár tartalék jeladóm hozzá, nem értem még oda, hogy kivillogtassam, mi a baja. Adok hozzá leírást, hogy hogy kell kivillogni, nem egy történet, össze kell forrasztani egy ledet, meg egy ellenállást, bedugni a végüket két lukba, oszt villog, hogy mi a baja. Nem állandóan, de az ideje javában mondja a kijelzőn, hogy ABS OUT OF USE, néha nem mondja. A belseje szép, a kárpitok, a tető, a műszerfal hibátlan, a fekete bőr gyönyörű, rendszeresen kenegettem bőrápolóval, nem dohányzó autó, a külseje kevésbé szép. A bal hátsó ajtó horpadt, egy csaj nem adta meg a jobbkezet, de amúgy működik az ajtó, nyílik-csuk, ablak koppig szépen lemegy benne, nem szorul. Van hozzá másik hátsó ajtóm is világosabb szürkében, fényezni kell, meg összerakni, átrakni a kárpitokat, a fóliás üveget. A kasztnin körben kisebb horpadások, horzsolások, sosem kíméltem a bódét, a díszlécek döglöttek, de van hozzá egy-két tartalék, hátsó lökös díszlécéből van egy másik, az szép, vannak ajtó díszlécek is hozzá. Van hozzá egy nagy szatyor belső alkatrész, kapcsolók, gombok, egy komplett műszerfal-egység, klíma-kezelővel, alsó kijelzővel, gombokkal. Tavaly kapott egy vadiúj gyári főnyomócsövet, Kuksiék tudtak még rendelni osztrákiából. Hidraulikával kell foglalkozni, mert a hátsó tengelyhez menő egyik betápcső valahol el van repedve. Amikor levettem a hidat, nem láttam a sérülést, hogy hol van, de valahol kinyomja az olajat, és a hátsó hídon baloldalt lefolyik valahol. Le kell venni hozzá a hátsó hidat, hogy kiderüljön, hol repedt, és a csövet pótolni/javítani kell. Ezen kívül a hidraulikája egyben van, de nem makulátlan. Emel, süllyeszt, fékez, kanyarodik, mindent csinál, de nem vagyok meggyőződve, hogy mindenhol a saját rávaló gömb van-e rajta, mert pl. kemény rugózást csak úgy tudok előidézni, ha lehúzom a hidraktív gömbökről az áramot. Ha kapcsolóval próbálkozom, nem történik semmi, puha marad. Egyes szakértők szerint az úgy rendben van, mivel attól, hogy átkapcsolom sport módba, nem lesz azonnal kemény a rugózás, csak adott oldalgyorsulás elérése esetén kapcsol át. Biztos nem vezetek elég vadállat módjára. Van hozzá egy rakás tartalék gömb, amik rajta vannak, azokat tavaly a főnyomócső cseréje során töltöttük, amit kellett, cseréltük. Van hibája bőven, én is meg akartam csinálni, de már nem fogok nekiállni, mert egész más autóban gondolkozunk családúlag, és úgyse akarom megtartani. Röviden összefoglalom, miket kéne rajta megcsinálni, ízlés szerint van ami halaszthatatlan, van amivel lehet együtt élni: - Jobb hátsó lengőkarban ki kell cserélni a csapágyakat, és bele van törve a munkahenger száránál a sasszeg, azt is ki kell operálni belőle. Csapágyak megvannak hozzá. - Mindkét hátsó, a tengelyen lévő fékcső cserés. A régi hídon vannak, azokat le lehet menteni róla. - Hátsó fékbetétek, tárcsák cserések lesznek lassan. - Bal hátsó munkahenger betápcsövét kicserélni a régi hídról valóra, mivel a rajta lévő T elosztó belső mérete nem 4.5mm, hanem 3.5mm-es. - Mindkét munkahengeren a visszafolyó gumiharangok cseréje, darabja kb. 8ezer forint Citroen márkaszervizben hivatalos áron. - Bal hátul valahol elfolyik az LHM, emiatt nem emel, és nincs kormányszervó sem. Mivel a komplett hátsó hidat kicseréltem, valszeg valamelyik hátramenő hosszú csövön lehet repedés. - A hátsó tengely baloldali hátsó felfogató csavarját javítani kell, nem jó a kasztniban a menet, ferdén kap bele, nem akartam belegyilkolni, de nem fog leesni a híd, annyira azért bőven megfogja. - Pótkeréktartót javítani kell, össze van rohadva a leengedő csavar a kampóval, oda ki kell találni valami más megfejtést. Igazándiból csak egy laposvasat meg kell görbíteni, ráhegeszteni egy csavart, a csomagtartóban meg egy szárnyas anyát. Ilyen a gyári is, csak az összerohadt. - Első stabpálcák cserések, kopognak, vannak hozzá újak, régesrég megvettem őket. - Generátor ékszíj ferdén fut, talán egy alátét hiányzik valahonnan, sejtem is honnan. - Bal első ajtózár szarakodik, lakatosnak kéne megnéznie, kipucolni, beállítani, mittomén. Kicseréltem a jobb elsőre, az egy fokkal jobb. - Első hidraktív szelepnél csöpög az LHM, valszeg a műanyag közösítőnél a visszafolyó ágon. Van olyan is hozzá, de akna híján akkor tudnék csak aláfeküdni, ha 4cm vastag volnék. - KM óra megállt, spirált bontottam hozzá, ott van az is a csomagtartóban a többi lommal együtt. - Vízhőfok vezeték - őszintén nem emlékszem már, hogy miért írtam fel, biztos nem mutat vízhőfokot a műszerfal, vagy nem tudom. Mintha rémlene valami, hogy a motoron a vízhőfok-jeladón lévő csatlakozóból kigyött a drót vége, és picike saruval újra kéne saruzni, forrasztani. - Hűtőventillátorok reléit csekkolni, szerintem nincs gyors fokozat a ventillátorokon, ez klasszikus típushiba. A reléfoglalatok szoktak szarok lenni. - Bal ablaktörlő lapát lötyög, megnézni a tengelyt, hogy mi van vele. Van az is hozzá. A pozitívumai: Szép belső tere van, nagyon igényes valódi fa és bőr, hatalmas és kényelmes, sok extrával, amik 95%-uk működik is. A 2.1td 7 liter alatt eljár, ha nem tiprod szét, ha nagyon nyomod, akkor se megy 8-9 liter fölé, de akkor folyton 170 fölött autózol vele. Szereti a pancsolt gázolajakat is, csak ne legyen vizes, elmegy étolajjal is, ha szükséges, régi előkamrás motor. Az autó értékének a javát az 5kW-os Webasto programozható állófűtés adja, vizes fűtés, azaz motort, utasteret egyaránt előfűti, nagyon szereti télen a motor, hogy 80 fokos vízzel és olajjal indul. Ettől függetlenül az izzítógyertyák jók, másfél éve cseréltem őket. Az állófűtéshez van egy vadiúj szivattyú, nem jutott időm rá, hogy kicseréljem. Gyári alufelni van rajta, van hozzá egy garnitura acélfelni is. Most épp egy 85%-os Continental téligumi van rajta, és jár hozzá 4db Pirelli nyárigumi is, 215 széles, ez a legnagyobb, ami még elfér rajta, épp elfér, és piszok jól néz ki. Még kb egy nyarat elmennek a gumik, aztán kuka. A téli kerekek jók, nagyon keveset futottak, talán 5ezer km-t se. Jelen pillanatban mivel a hidraulikából kijön az olaj, nem emel a futómű, és kormányszervónak se jut nyomás, annyit tud önerejéből az autó, hogy óvatosan fel tud gurulni egy kellően lapos, lehetőleg hidroplatós trélerre. Ha van némi időd, kitartásod, egy aknás garázsod, hogy alá tudj menni, és baromi sok türelmed, és széles káromkodás-szókincsed a francia megoldások szerlhetőségéhez, akkor rövid idő alatt gatyába tudod rázni az autót, szinte minden megvan hozzá, egyedül a hátsó nyomócsövet kell beszerezni, vagy toldással javítani. Vizsga van még rajta decemberig.

A bejegyzés trackback címe:

https://kocsivanelado.blog.hu/api/trackback/id/tr116167670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása